Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

måndag 1 oktober 2012

Å all annan skit

Status uppdatering


Dags att uppdatera min status

Värdena borde nu börja bli bättre inför behandling nr 3 den 9 okt men det hjälper mej inte just nu.

Hudkliniken

- inget drekt svar vad som orsakat mitt fula sår och de blemmor jag har, De har rengjort såret och lagt om det.
Påbörjar idag ny penicillinkur (3 tabletter om dagen tar både stafylokocker som streptokocker) samt
fått en kortisonsalva att stryka på de blemmor som är kvar.

Återbesök på torsdag för att lägga om såret.

Så nu är det bara att vila och hoppas att medicinen sätter in och hjälper till att stärka min kropp så jag kan ta hand om infektionen. Fast jag tror att det kommer att ta tid.

Man klara inga bakterier eller annat. Skar mej på fingret i fredags på konservkanten. Har givet en liten infektion samt att det inte vill sluta blöda riktigt. När det väl verkar slutat så går det tex hela natten och på nmorgonen använde jag fingret och då brast ena sårkanten lite.  Fram kom ett antal blod droppar så var det dags att byta plåster.

Inatt lyckades jag blöda näsblod. Kliade i näsan och gjorde ont av torkat blod och snuva så jag "görade" till näsan som vi västgötar säger, då lossnade en torkad bit och vips - massnäsblod. In med en vriden pappersnäsduk en stund så gick det över men det ser värre ut än vad det är på näsduken då den fort sög åt sig blodet och blev röd på ett stort område.

Pga cellgiftbehandlingen så är man inte bara infektionskänslig utan även tex  HB värdet blir mycket lågt och  blodet har svårare att levra sig. Därav att jag blöder så lätt och skador har svårt att läka.
Så gifterna slår naturligtvis både mot vita som röda blodkroppar.

Så idag vilar jag resten av dagen medan min familj får slita för att få iordning i trädgården ( alla utemöbler, blommor  mm ska in), källaren måste städas så allt får plats och sedan är det det vanloga inom hemmet (tvätt, strykning, städing, handling, matlagning mm)


Lite orkar jag som tur är emellanåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar