Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

tisdag 2 oktober 2012

Mellandag

Nu vill jag ha medicin, medicin.....


Otroligt vad fort saker blir bättre. Mitt finger där jag skurit mej, har blivit hyfsat bra under natten. Inte lite svullet, ömt och lätt att gå upp. En del av blemmorna (de mindre) har bleknat rejält.

Men med lite av godo kommer även lite av ondo. Känns att jag har något på gång i kroppen då jag har lite ont i halsen eller rättare sagt i körtlarna i halsen. Sä bäst att det det lugnt. Vill gärna vara i toppform  tills på tisdag när allt vänder igen.

Så jag räknar med att penicillinet och kortisonet gör sitt, så skall jag göra mitt dvs vila och äta, dricka rätt.

Längtar ut.skulle så gärna vilja ta en promenad. Få röra på mej lite och andas frisk luft. Få lite sol i ansiktet.
Denna omgången har det inte blivit något nästan. 3 ggr på snart 3 veckor. Hoppas det blir bättre så jag kommer ut lite i helgen.

Hörde om någon journalist som nyss fick cancer och han skulle arbeta trots cellgiftsbehandlingen. Han kände inget. Fast det var dagen efter första behandlingen sedan har jag inte hört något om honom. Skulle förvåna mej högligen om han orkar arbeta heltid. Många är i bättre form än jag. Jag får nog lära mej att hålla fingrarna borta från sådant som kan ge infektioner såsom burkar, jord, häckar, mm.
Jag har en viss benägenhet att hitta nya aspekter i redan kända sjukdomar eller andra orsaker som kan behöva sjukvårdsstöd.
Men det tar vi en annan gång.

Lite fördel med att vara hemma. Om inte Internet funnits så hade jag väl blivit galen.  Nu kan man "skriva" något till någon och få svar nästan direkt. Förr tog det flera dagar -skriva, stoppa i kuvert, gå till posten, vänta flera dagar en vecka, innan man fick svar. Nu kan man också hitta information lättare om saker som intresserar.

Det enda man fortfarande inte kan hitta är en lägenhet åt grabben. Det var lättare att hitta åt dottern i Stockholm än vad det är att hitta åt grabben i Luleå. Stort misslyckande för LTU och Luleå. Varje dag söker vi minst 2 lägenheter. Kön för vissa studentlägenheter är flera år. Idag står han som nummer 18 för en etta med köks skåp på 25kvm. Kön är på 37 personer.

Jag blir så trött....
Får väl glädja mej åt att fakturan från försvarsmakten inte kommit än. Men det har ju heller inte ersättningen för mina läkarbesök heller gjort och de skickades in samtidigt som den berömda "Beslutet". Konstigt att det tar sådan tid när kravet gick så fort att meddela.

Gäller att hålla reda på kredit och debet. Som tur är tar jag kopior på allt. Det har hänt en gång förut att alla mina kvitton försvann.

Jag sparar även alla mail för minnet är så kort.

Å andra sidan sparar jag även en kopia av kopian någon annan stans.  Yrkesskadad?

Det var ialla fall tur att världen blev lite mer datoriserad.  Vad tråkigt jag skulle haft nu annars!

Nä, dags att ta en tur ut i den digitaliserade världen!



Ha det

1 kommentar: