Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

torsdag 25 oktober 2012

Bättre och bättre dag för dag



Once you choose hope, anything's possible. 

~Christopher Reeve


Det blev ingen feber, det onda i halsen minskade till dagen därpå för att sedan vara helt borta.

För första gången dags att byta ”plåster” själv. Sist jag var hos distriktssköterskan bestämde
vi att nu hade såret blivit så pass bra att jag kan duscha det och lägga om det själv.
Skönt att äntligen  duscha utan att behöva luta sig bakåt och ha benet på en pall med
en handduk om för att suga upp  vatten som försöker nå plåstret. Inte så lätt kan jag lova. 




Dottern fick lägga på plåstret då det är lite svårt att nå. Såret är nu ungefär som  en enkrona. '
Skall tillbaka på måndag till distriktssköterskan.
Även efter att hon slutat ta hand om detta sår skall jag besöka henne 1ggn iveckan.
Detta för att ”rengöra” Picc-linen när den är insatt.

Blemman på magen håller på att torka ut. Har en ny liten bredvid men även
den är på väg bort.
Sedan finns det några små plitor av samma typ men de är under kontroll.
 Alla blemmorna är lite lila och de tar tid att blekna.

Så jag mår oförskämt bra!

Har varit ute i solen och gått lite. Vad skönt det kan vara! Man blir direkt mycket piggare!

Behövs inför nästa vecka då det blir full fart.

Måndag- distrikssköterskan för omläggning av såret på låret
Tisdag – till USÖ för insättning av Picc-line samt läkarbesök
Onsdag – till USÖ för cellgiftsbehandling


Men just nu tänker jag ha en riktigt skön helg  med familj och vänner.
Skall först åka till  syrran och hennes make och gratulera i efterskott för  att dagen
därpå åka till  J och J för den traditionella Halloween kvällen.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar