Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

måndag 15 oktober 2012

Stilla lunk

Vän relaterat

 

Igår kom S på besök. Det var ett tag sedan vi träffades så det var jättekul. Vi åt lite lunch, pratade, pratade och tittade på kort från hennes kör resa. Otroligt fina foto, man var nästan med på resan.  Blev avundsjuk på deras upplevelse,


 Blommor, choklad och en god bok. Vad mer kan man önska! Tackar!

Vi blev sittande länge och jag fick betala det med att få hemskt ont i ryggen men det var det värt!  Gärna fler sådana besök.
Väl i säng fanns det bara en ställning som fungerade - sova på mage. Det brukar jag aldrig göra men då kändes inte ryggen. Så när jag vaknade på morgonen - inget ryggont mer.


Jobbrelaterat 

 

På förmiddagen idag fick jag ett tjänstebesök av min chef och den tjänsteförrättande under min frånvaro. Vi diskuteradetjänst , drack kaffe, åt av den medhavda chokladen  och så hade några timmar gått.
 


Kontaktade HR Direkt efter lunch för att få reda på när fakturan kommer på det som jag fått ut i lön för mycket. Nu ligger PRIO nere så det kan man inte säga utan jag får vänta tills den 23 okt. Likaledes gäller var min ersättning för läkarbesöken är (alla underlag var mottagna av HR  den 21 sept enl  stämpeln på det berömda ”Beslutet" jag fått tillbaka och som gick in samtidigt). När det gäller mediciner måste jag ha stämplar i ”frikort”. Lite roligt för enligt Apoteket har man slutat med det. Jag har nämligen begärt att få det av dem men icke. Men detta var inte något som HR kände till och hade lite svårt att
acceptera. Dock syns det på kvittona från Apoteket där en uppräkning sker med automatik varje gång man hämtar ut ett recept.
Får se hur detta kommer att ordna sig.

Under eftermiddagen var det dags för telefonkonferens med andra  kollegor på jobbet. Snabbt avklarat ärende.


Sjuk relaterat


Sedan raskt vidare till distrikts sköterskan för omläggning av såret på låret.
Jo vist hade de blivit lite värre. Inget att klaga på ännu men vi får se hur det är på torsdag när de vita blodkropparna ytterligare minskat.

Hem relaterat


Idag fanns det ingen lägenhet att söka till grabben uppe i Luleå  hos Lulebo.
Det brukar  i alla fall finnas minst 1st varje dag.
Otroligt att det ska vara så svårt att hitta något. Vi har sökt över 70 lägenheter vid det här laget. 
Lulebo. SBF, Galären, Linqvist, Blocket, DN, Ackelius, HSB, och studentbostadsservice.
Ingen framgång ännu.
Hittade en just på blocket. en 1:A för 4800/månad. Inte billigt direkt.

Nya tag imorgon, Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar