Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

torsdag 11 oktober 2012

Det kan bli bättre!

Trött


Sov hemskt dåligt under natten. Inte pga av behandlingen utan av gårdagens störmoment.
 Gav upp och gick upp ovanligt tidigt.  Drack stora mängder kaffe så nu har magen gett upp.
Naturligtvis har ju ätandet av penicillin och behandlingen påverkat  magen men det som "putte"
mej över kanten var nog kaffet. Man får inte vara långt från toaletten.

Tröst


Fast jag har fått presenter att trösta mej med.
Vinet får vänta lite till då jag dels inte får dricka ännu och jag vill ha
tillbaka smaken först  men chokladen den åker ner direkt- oavsett om det är bra för magen eller ej!
  Tack mina vänner!!



Stöd


Idag var det dags att åka till distrikts sköterskan i Hallsberg för att byta bandage. Blev mycket väl omhändertagen och bytet gick bra. För att säkerställa hur utvecklingen går så bokade hon in flera tider hos sig själv. Det är bra för då är det samma person som följer upp och direkt kan märka ev förändringar.
Såret ser bra ut men det finns ju ingen sårskårpa. Fick med mej reserv bandage ifall något händer under helgen.


Stilla stund


Är rosig och varm om kinderna och trött. Kommer att vila resten av dagen. Bäst att vila upp sig innan värken kommer, för kommer gör den. Sakta men säkert kommer jag att må lite sämre kroppsligt, det ingår i behandlingen.  Märks lite att det börjat ta- lätt att blöda näsblod igen. En liten snytning så rinner det rejält.
Konstigt nog så gör det inget , man skall bara gå igenom det så blir det bättre sedan. Visst är det jobbigt stundvis men man börjar kunna stegen nu och ser framemot att de kommer för sedan blir det bättre igen. Så ska det nu vara i ytterligare 3 behandlingar.  Alltid skönt att ha en plan att hänga upp sig på.  I vissa lägen vill vi människor att planen följs, att det går på räls, inga avvikelser.
Fast jag har alltid varit dålig på sådant som går på räls. Jag är normalt lite mera - jaha jag måste byta väg, eller tycker det som går på räls är tråkigt.
Just nu gillar jag vissa rälsar!!

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar