Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

onsdag 10 oktober 2012

Dagen D+1

Ned på jorden igen



Så fort det går att komma ned på jorden igen Det enda som krävs är ett mail.
Nu kommer nästan en hel vecka innan vi kan reda upp detta å inte mår man bra av det. Magen knyter sig. Det var inget som kom från sjukhuset eller någon vän. Känns som om man är lite borträknad av vissa.


Å upp igen- Hoppa över kyrktorn


Idag gjorde jag åter en omöjlig sak. Jag är ju jätterädd för sprutor men har idag tagit en alldeles själv och utan problem eller tvekan. Man kan göra mycket när man är tvungen. Med rätt stöd kan man förflytta berg!




Mediciner


Imorse tog jag de sista kortisontabletterna. Det kommer något annat sedan men jag hoppas
de inte skall göra en så pigg på kvällarna.
Den sista penicillin tabletten för den här kuren tas ikväll.
Kortisonsalvan skall jag ha att nästan en vecka till.
Snart börjar jag nog äta alvedon eller liknande när  värken sätter in. Den bör komma imorgon eller på fredag så sedan har jag en tid framöver när man har rätt ont. Kan vara upp till en vecka med varierande värk.






Kontenta


Jo, jag mår bra. Kroppen har lite ont emellan, kan vara rätt så orkeslös stundvis men humöret
är rätt bra. Psykiskt mår jag bra, inget orolig eller liknande utan känner mej stark,
faktiskt riktigt stark.
Mitt blodtryck har gått ner rejält, naturligtvis beroende på att jag nu vilar mycket.
Man behöver känna att man har stöd från arbetskamrater , vänner och familj, det värmer och gör en starkare.


Så till alla som läser detta

Vissa dagar är jobbiga kroppsligt/fysiskt för att man har ont, feber eller bara inte  har någon ork.
Men över alla dessa dagar ligger ett starkt täcke av säkerhet, framtidstro- snart är jag åter på benen!

Jag är en envis människa!

Medicinsk behandlingsenhet onkologi

Jag har lämnat min bloggadress till personalen på Medicinsk behandlingsenhet onkologi vid USÖ.
Om ni som är anställda  ser något sakfel rätta gärna till det.
Det kan vara så att jag fått något om bakfoten och felaktigheter  i fakta vill jag helst inte ha.
Tack på förhand.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar