Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

måndag 8 oktober 2012

Dan före omgång 3

Frukostmeny


Idag var det den stora frukosten

1 tablett mot  magkatarr
1 tablett penicillin
12 tabletter kortison i lite vatten
1 kopp kaffe
1 smörgås
Låter inget spännande.

Åkte in till Hud kliniken och träffade min läkare. Såret bättre men inte läkt. Kommer att behöva gå hos distriktsköterskan
i Hallsberg 2ggr i veckan för att lägga på  en form av antibakteriellt omslag och måste tala med onkologen imorgon. Risken är stor att jag får en värre infektion när cellgifterna går igång eftersom såret ej är läkt. Kan bli en lång historia med andra ord.
Glad i hågen ringde jag till Hallsbergs distriktsköterska och telefonsvararen sade: det finns  INGA LEDIGA TELEFONTIDER! Sedan kopplas samtalet ner efter att de lämnat ett nummer för akutärenden.

Inga lediga telefontider, det mest underliga svar jag fått så jag skickade ett mail istället då jag måste komma dit denna
veckan och byta omslag och "plåster". De ringde upp omedelbart! Var också förvånade över att det inte fanns några telefontider kvar.  Fick en tid på torsdag.

Fortsatt meny idag blir

13.30  Lunch-ingen ´medicin!

15.30  Mellanmål
1 tablett penicillin

18.00 Middag- ingen medicin!

21.00 12 tabletter Kortison
Insmörjning på blemmorna med Kortisonsalva

23.30 Youghurt
1 tablett penicillin

Fullt upp med att komma ihåg all medicinering. Tur det bara är 3 likadana dagar kvar!



"Plåstret= större än såret (ca 10*10cm). Såret ca 1,5cm i omkrets, man kan ana utbucktningen där själva omslaget med bakteriedödande ämnet finns.

1 kommentar:

  1. Det är många piller du behöver pilla i dig. Det är mycket man inte vet om hur det är att leva med cancer. Så många biverkningar.
    Intressant att läsa om allt du skriver!

    SvaraRadera