Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

lördag 13 oktober 2012

Vi är fler

Min mor


Det är inte bara jag som har lite problem i familjen.
Min mor, som inte direkt till åldern är någon ungdom  men som jag själv till sinnet, hade fått problem med höfterna och började få svårt att gå samtidigt som hon har ont hela tiden, tyckte att det var dags att operera sig som hennes syster hade gjort.
Sagt och gjort hon tog upp detta med sjukvården som startade en process.
Under denna tiden upptäckte man att  mamma hade en fläck på ena lungan så någon operation var det inte att tala om förrän man hanterat lungan.
Mamma har nu gjort ett antal resor ner till Göteborg och strålats. Man kommer att göra en uppföljningskontroll igen senare i år/ början av nästa år men om allt fortsätter som det ska så är fläcken på lungan ett minne blott. Hon har nu fått remiss till KSS i Skövde för att förhoppningsvis få höfterna opererade.
Å vad jag hoppas att hon får operationen gjord. Det skulle betyda mycket att slippa vara inlåst i lägenheten. Vi människor mår bra av att möta andra.

Å jag själv


Ännu har inte värken satt igång ordentligt. Fick lite ont i gårkväll. Botades med en bättre värktablett så jag sov riktigt bra. Imorse var det borta men nu ikväll börjar det kännas igen.
Då vädret inte var det bästa idag gick jag på löpbandet under det att jag tittade på TV. Sakta mak, 3,4km/h i 45minuter. Det känns rätt bra att röra på sig och jag tror att jag orkar mera och att värken blir mindre.

Vänner


Nu ikväll kommer ett par vänner och vi ska göra lite hemmagjord pizza. Skall bli gott.

Imorgon kommer en annan vän på besök. Medan J åker med kompisarna till Grythyttan och tittar på sin whiskey tunna kommer S och hälsar på mej. Ska bli jättekul. Det var ett tag sedan vi träffades sist.

Jag ser framemot besöken. Vänner och familj accepterar att man ibland inte riktigt orkar
utan kryper ihop i soffan under en filt. Det känns bra!

Ha en skön kväll!!

3 kommentarer:

  1. Pizza med köttfärssås är min nya favorit på plats två, plats ett har tonfisk, och plats tre Kebab.

    SvaraRadera
  2. Vi får baka mera å flera sorter!

    SvaraRadera
  3. En stor köttfärssås Pizza blir fint :---)

    SvaraRadera