Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

söndag 30 september 2012

Prick på prick

Ny tur


Ja, inte tur som motsats till otur utan tur i betydelsen resa. Mina blemmor har ju blivit bättre. ja alla utom en som blivit stor som en 5 krona, utan skinn, vätskande (inget var), ond och röd 5 cm omkring "hålet". Den har blivit värre fort. Var ingen direkt fara i fredags  men eftersom det närmar sig ny behandlingsomgång vill jag inte ha några sår.

Så in till avd 85 igen.
Oj sa läkaren, inte mitt bord. Fick remiss till hud kliniken där jag skall vara kl 09 imorgon bitti.

Så kan det gå. Har blivit tvättad och omplåstrad av sköterskorna på 85:a. Vilken otrolig personal. USÖ har all heder av dem. Alltid trevliga, hjälpsamma och positiva på ett lagom sätt. Inget stör dem fast de kanske höll på med något annat.
Nu känns det bätre fast jag vill inte gärna sitta på höger lår.

Så här ser mina blemmor ut idag

                                                               Lite mer lila än sist och utan var. På väg att torka ut

Ja inte är det snyggt direkt så vi får se vad hud klinken tycker om detta. Prov naturligtvis taget så de får väl
något form av svar tills imorgon från labbet.


Vänner emellan

Hade några goda vänner,  här i fredags.
JB kom direkt från Stockholm, bara varit hemma och hämtat upp JP. Snacka om att stressa.
CE och ME kom lite tidigar än JB och JP så där var inte samma stress.
Det var jättetrevligt att kunna sitta äta och prata tillsammans.. Jag var inte med och grillade ute eller badade för det vare sig orkar eller vågar jag. Men resten av kvällen eller rättare sagt det som var emellan.

C hade med sin frus peruker (Kari som jag tidigare berättat om) och de passade jättabra såväl till form som till "typ"-
Kul att kunna variera sig. Kommer väl att förvilla folk om jag kommer i olika färg, frisyr och längd på håret .


Jag som blond.
Så blond har jag inte varit sedan jag var liten! OBS håret ser vitare ut på fotot än det är i verkligheten


Tack grabbar för en trevlig kväll. Jag har redan ätit upp all choklad mm!



3 kommentarer:

  1. Snyggt, ibland får man vara blond! Har man mer kul som blond? :-)

    SvaraRadera
  2. Blond och blåögd nu Eva... Men inte blir du mer lättlurad för det hoppas jag!
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Blond och blåögd- men inte lättlurad, låter som något ur Bond
    "Shaken, not stirred"!
    Men man kan ju ha extra roligt om ingen känner igen mej!!

    SvaraRadera