Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

måndag 17 september 2012

Nästa steg

Prov och läkarbesök


Idag var det dags för provtagning. Det skall ske 1,5h innan man träffar läkaren. Dock hade man senarelagt öppningen av kem.labbet vilket innebar att de öppnade 07.30 och jag skall vara hos läkaren 09.00. Man lovade dock på labbet att läkaren skulle ha proverna i tid och det fungerade. Idag gick det lätt att ta prover så blodådrarna hade nog återhämtat sig något.
Det mesta var bra enligt läkare. Lite lågt HB (var jättebra innan, skall ta nya prover på vitaminer och moneraler för att se om jag behöver något tillskott i någon form) och man måste nog göra något åt att mina vita blodkropar minskar så mycket och inte är så effektiva som man önskar. Lösningen på problemet är att JAG  skall ta egna sprutor. Som om det skulle ske :-)
Kanske om det är som för en del diabetiker dvs det är inte någon riktig spruta utan mer av autoinjektor. Vi får se imorgon när jag är inne för en ny omgång av cellgifter mm.

På jobbet

Var in till jobbet för att dels tala med min "ersättare" vår nye it-säkhandläggare och  min chef(-er).
Var jättekul att träffa arbetskamraterna på jobbet både de närmaste och de på de andra sektionerna/enheterna. Saknar dem och arbetsuppgifterna.
Nu har min chef fått en massa "papper"  att skicka in till HR C så får vi se vad som händer, om det händer något fast jag vet ju inte riktigt vad som skall hända. Blev ni klokare?  Jag har inte kläm på allt än men jag är en rätt envis person så...
Får se när min klagan kring detta dyker upp på försvarets blogg. Fick mail från dem där de undrade om jag ville ha den bifogade filen upplagd på bloggen. Givet, det står ju att man skall skicka in underlag till Info om det skall in på Debatt bloggen eller så hat jag missuppfattat något.
Men jag hyser en farhåga att det finns FM anställda därute som inte fått allt de har rätt till. En kille på jobbet kommer nu att titta på underlag från sin sjukskrivning.
Har jag "väckt björnen som sover"?


Arbetskamrater/kollegor/vänner


Ett stort tack till er alla som hör av er och önskar lycka till.
Ett särskilt tack  er som skickade mej "lite" Disackarider mot besk medicin!


Precis vad jag behöver!!


å jag tänker på er ibland!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar