Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

tisdag 18 september 2012

Dagen D2

Omgång 2


Kom till sjukhuset vid 08.15. Åkte upp till avdelningen för medicinsk onkologisk behandling och tog en kopp kaffe medans jag väntade på min  tur. Jag har sovit lite bättre natten till idag än förra gången men det är klart att utgångsläget var lite sämre. Denna gången så kortisonet har inte gjort mej lika pigg.
Dagens blodtryck var dock bättre än på länge. Tycks som om vilan från jobbet gjort susen.
Behandlingen gick mycket fortare idag. Som rest har jag att ta en spruta imorgon för att hålla de vita blodkropparna i större antal, med bättre värde. Sköterskan har ringt Hallsberg distriks sköterska så de kan vara med och lära mej ta  den. Känns lite bättre då sprutor och jag inte är riktigt kompatibla. För det är en spruta som skall in i "fläsket" på magen i 45 graders vinkel ca 1,5 cm., sedan skall jag trycka in medicinen. Ingen autoinjektor med andra ord.
Klockan 11.20 var allt klart och jag kunde åka hem. Kändes rätt skönt.






Har med dator, hörlurar och en bunt med filmer fötr att tiden skall gå fortare!


Väl hemma åt vi en bit mat och sedan somnade jag på soffan. Är sååå trött så jag sov i 2 timmar!


Go´kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar