Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

onsdag 19 september 2012

Förväntningar?

Vilken dag

Antiklimax 1

Först iväg till vårdcentralen i Hallsberg för att få stöd med sprutan. Vilken antiklimax- den var lätt att ta och gjorde inget ont. Gott om underhudsfett med andra ord och inte många känselceller!! Detta kan jag göra själv i  fortsättningen.


Antiklimax 2

Idag hörde man igen av sig från Info.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Eva!
Jag är ansvarig för sociala medier vid informationsstaben och även för blogg.forsvarsmakten.se. Det som du beskriver i ditt inlägg är beklagligt, och jag förstår att det har varit jobbigt att gå igenom. Dock är debattbloggen till för just debatt. Jag uppfattar inte ditt inlägg som grund för en debatt, utan snarare en beskrivning av dina erfarenheter och brister som du har upplevt. Det gör det inte mindre viktigt, men istället för att publicera det skulle jag vilja tillse att det kommer rätt person på HRC tillhanda, så att de kan se över och åtgärda eventuella brister i sin information till chefer och medarbetare. På så vis tror jag att det kan göra mer nytta.
Mvh
Johannes Hellqvist
Informatör

.....................................................................................................................................................................................

Ja han har väl i princip rätt för jag har inte skrivit det direkt som en debatt artikel. Hoppas nu  bara att HR C gör något åt det hela.
Men jag är inte direkt optimistisk att det går fort,  för inom FM tycks vi har gjort höga vallar mellan olika funktioner och man bör inte ge sig på att försöka peta på fel sida vallen. HR är ju inte något som FM skall syssla med, ingen huvuduppgift- det är väl därför vi plockat bort det från förbanden och gjort en funktion vid sidan av FM till några som känner sig delaktiga i vårt dagliga arbete och förstår alla avarter.

Är jag cynisk och elak? Inte menat till dem som arbetar på HR- de har sina direktiv utan egentligen menat till dem som tror att FM kan följa alla civila ideer eller något som något annat  lands FM gör, utan att grundligt granska om vi har möjlighet och råd med en eller flera organisation vid sidan av FM som kan bli lika stor minst som FM och som när de är utsålda civilt skall vara vinstgivande och som när de är civila kan säljas/köpas av vem som helst när som helst och då gäller inga säkerhetsavtal  direkt. Phuuu!

Så vart är vi på väg?
Nåja som jag tidigare påpekat, det som är omöjligt tar bara lite längre tid-
och det finns många duktiga, framåtarbetande människor i FM och jag har tillit till dem.
Ibland blir det lite omvägar bara!

Jag har gjort en å annan själv :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar