Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

söndag 23 september 2012

Pank och fågelfri

Balansräkning


I fredags kunde jag se vilken "lön" jag skulle få av försvarsmakten. Svaret är 0kr!
 Från Försäkringskassan får jag 14300 i månaden. Det kommer nu att fattas  en hel del varje månad.
Har lämnat in Beslutet från försäkringskassan till min chef  som han nu förhoppningsvis har skickat in till HR C.
Det är dock ingen som talar om för mig vad som gäller eller vad som händer härnäst. Min chef eller de andra på jobbet vet inte och HR C får jag ju inte tala med.  Fortfarande hoppas jag att någon skall höra av sig och säga att det jag fick en aning om när jag talade med Salu Ansvar och HR C stämmer, så det ramlar in mer pengar. Blir lite ansträngt här hemma när vi skall få allt att gå ihop.  Skall jag ta lån? Fast vem får lån om man inte jobbar!
Precis vad man behöver!! Det är ju inte bara jag som är pank det påverkar ju resten av familjen med.
Å ingen   hör av sig , det är det värsta! Jag vill ha tillbaka den organisationen som fanns förut som tog hand om personalfrågor. Dit jag (chef eller ej) kunde ringa/skriva och få svar. Där man kände att man kunde få stöd.
Balansen är fullständigt rubbad.

Rätt/fel

När man har ont eller blir frustrerad så är det ju inte precis humör befrämjande eller alltid ger en rättvis bild av alla aktörer.  Innebär också att man blir surig och lite småelak. Men ni får ursäkta -oavsett hur processen skall gå till inom försvarsmakten tycker jag att vi glömt den lilla människan och tittar bara på processkartan som någon "processmanager"  tagit fram. Nu när jag vill kunna ställa frågor och få svar så passar det ju inte in i försvarsmaktens arbetssätt. 
I mitt hem har jag inte tillgång till  HR portalen eller PRIO. Jag är egentligen hellt i händerna på om min chef hinner och kan ta hand om mej.
Så jag fortsätter vara sur tills jag får svar. Sedan vad svaret än blir, för det är en annan sak, får jag gå vidare därifrån. Just nu finns det inte ens ett "därifrån" och jag har varit sjuk sedan 26 juli.
Man kan tycka att jag ändå tjänar så bra så jag skall inte klaga men det är principen jag är ute efter.
Om jag blir sjuk skall jag snarast få reda på vad som gäller, vad jag skall göra och vad min chef skall göra!

Statusrapport

Kroppen värker rejält. Är som en rejäl influensa utan feber.  Man vet inte hur man skall sitta, ligga eller stå. hittar man ett sätt att vara på så tar det inte lång stund förrän värken hittat nya platser. Under förmiddagen kändes det som om ryggen skulle gå av. Så inte undra på att jag är lite gnälligare än vanligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar