Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

fredag 7 september 2012

Två steg framåt , ett tillbaka

Vacker morgon i Marrakech


När jag vaknade till strax före kl 8 denna morgon, sken solen på husen utanför fönstret. Ni vet det där fina milda ljuset som brukar finnas i reklamen för mer sydliga länder.

Rummet jag ligger i är ljust och lagom stort för 2. Ingen toalett eller dusch på rummet men det fungerar OK ändå.
En dam kommer in och frågar om jag vill ha frukost på rummet och i såfall vad.

Naturligtvis är jag inte i Marrakech men väl på avdelning 85 på USÖ i Örebro.

Men det är vackert utanför fönstret. Kan tyvärr inte ta ett kort får då måste jag starta telefonen
Och på denna avdelningen får man inte ha elektroniska mojänger igång. Inga alls!

Vad har då hänt?


I onsdags började jag frysa. Kollade febern- 38 prick. Vid 38 skall man ringa sin avdelning. Jag väntade några timmar till för det var snart dags att lägga sig. Sjukhuset och jag kom överens om att ta några albyl och kontakta sjukhuset nästa morgon.

Sagt och gjort, ringde sjukhuset nästa morgon och deras svar var : Kom in för lite prover.


Idag är det fredag morgon och jag är kvar på sjukhuset. Något om de vita blodcellerna som har något värde som skall vara 0,5 men jag hade 0,1. Så nu får jag antibiotika direkt i armen.

Jag tog bilen in i går förmiddags så kompisen Joakim kom sent på eftermiddagen  och körde hem den till familjen. Tusen tack för detta! Det var Annas födelsedag och jag var inte hemma att fira henne. Vi hann med att ge henne frukosten på sängen och en morgonpresent.
Men min fina familj kom in till mej med Tacopaj (dotterns val av födelsedags middag, hon och jag är galna i denna rätt) och lite grejer till mej. Sedan hade man sparat en present som Anna öppnade på sjukhuset.


Sov hemskt illa i natt.  Ont i benen och varm.  Täppt i näsan. Har andats genom munnen. Ni vet hur torr man blir om läpparna och hur konstigt det blir inne i munnen. Kommer nog att småsova hela dagen.

Som tur är behöver jag inte vara kvar längre utan får åka hem idag. Klart skönare att vara hemma.

Så nu skall jag gå och ringa familjen så jag kommer hem så fort som möjligt.  Borta bra men hemma bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar