Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

fredag 28 september 2012

Frossa

Betydelse


Att säga ordet  frossa enbart kan mena såväl att man frossa i något dvs ha gott om det. På senaste tiden har
liksom ordet frossa enbart fått den andra betydelsen- frysa av feber. Jag fryser nästan varje morgon och dag samt alltid är jag går till sängs. Kollade ev feber imorse -36,6.

Blemmorna på kroppen har sakta börjat gå tillbaka utom en envis som blivit som en böld. Gör ont hela tiden.

Har lyckats få en liten förkylning vilket åter innebär sår i näsan. Ett av såren har nästan blivit en blemma. Ont gör den.
När ag vaknade imorse var munnen torr som fnöske då jag andats genom munnen hela natten, näsan var täppt.

Men nu vänder det snart för denna omgången. Nästa behandling är 9 okt och tills dess kommer jag bli mycket bättre.

Smakförändring


Kaffe tanten Eva är just nu borta men mjölkälskaren Eva har kommit fram. Dricker nog 2 stora glas kall mölk till lunch och middag. Har inte hittat någon dricka som är godare ännu och vin/alkohol är defenitivt inte lämpligt. Levern har det tufft som det är nu ändå. Thé och mjölk  dock med lite honung är mumma!


Å hur mår du?

Jag är jätteglad över ni som skickar hälsningar, kommer och hälsar på, läser min blogg. Det betyder faktiskt väldigt mycket. Vi människor har ett behov av att "existera" och det gör vi enbart genom att andra uppmärksammar oss.
Jag blir starkare av ett vänligt/påhejande/etc ord på vägen. 

För att ha ont  i hela kroppen, feber, magen som krånglar åså blemmorna är jobbigt.
Det är  inte lätt för familjen som är hemma att hantera. Tänk att  planera något i förväg och sedan i sista sekund får man ändra planen. Du kanske hade tänkt att åka till A men får istället åka till ICA för att köpa mat.  Sent på kvällen behöver jag in till sjukhuset
Tvätthögen är enorm. Jag byter kläder och handduk morgon och kväll.

Så ett bra humör underlättar och gör att det onda inte känns lika mycket!

Andra bloggar

När jag fick min diagnos började jag leta efter information på nätet och efter bloggar. Det finns rätt många. Man kan lämna sitt bloggadress på Facebook- Cancerfonden och flera ställen eller skapa en blogg hos dem och liknande siter (bröstcancer föreningar finns i princip i alla städer).

Min blogg är i första hand som informationsspridning till släktingar, vänner, bekanta och arbetskamrater (där av att det förekommer en del om försvarsmakten). I andra hand om det finns någon därute i nästan samma situation och söker  information om hur andra har det.

Framåt

Ikväll kommer det lite vänner hit på grillning och bad (jag hoppar över badet och förmodligen själva grillningen).
Nästa vecka kommer ett par tjejkompisar hit, ser verkligen framemot det. Vi har inte setts på år!
Dessa två gånger skall jag frossa i goda vänners lag!

3 kommentarer:

  1. Tack för maten, badet och inte minst ert sällskap. Tänkte hoppa över badet eftersom jag var så trött men efter en stund så insåg jag att det skulle bli riktigt skönt med ett varmt bad utomhus! Sista för detta år.

    SvaraRadera
  2. Tack själv för att ni kom. Har just kokat lite björnbärssylt till er som jag kommer med någon dag!

    SvaraRadera