Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

lördag 17 november 2012

Service och underhåll


With the new day comes new strength and new thoughts.

Eleanor Roosevelt


.....och idag vaknade jag med en förbättrad förkylning och ett sår på fingret som känns mer idag än igår. Behöver inte någon förkylning alls och jag hoppas verkligen att det inte blir värre.
Hade dessutom sovit i 8 timmar. Men det är klart igår gick jag upp lite tidigare än vanligt då löpbandet slutat fungera.
Lätt fixat bara man kontaktade service personalen på Casall. Fick nu äntligen tag på rätt manualer. Som allt annat krävs det underhåll för att fungera bra. I detta fallet så stänger utrusningen av sig och meddelar på en display att nu är det dags att smörja löpbandet. Man kan alltså inte missa att göra det.  Annars kan det gå sönder och då måste man reparera det. Phu, bara tanken på att packa ihop det och skicka det på reparation gör mej trött.

Nästan som mej- jag är just nu på reparation. Synd att jag inte hade någon display som sade till innan jag gick sönder. Fast man upptäckte ju felet vid service /underhålls kontrollen om man jämför mej med en bil J.

På onsdag är det dags för den 5:e cellgiftsbehandlingen. Då vill jag vara i toppform
Efter den 4:e gången har jag mått riktigt bra. Inga konstiga utslag, ingen feber eller ont överhuvud taget. PICC-linen och rengöringarna har fungerat bra.

Igår var jag på vårdcentralen och gjorde ren PICC-linen. Gick smidigt men hade en ny sköterska som inte gjort detta på ett tag.
 Hon var med förra gången för att repetera. Det tar lite tid att ordna med allt.

Naglarna är inte vackra direkt. Det syns när man började behandlingarna för de har blivit
alldeles vågiga. Enligt läkaren kan man tom tappa naglarna efter 6 månader då det tar den tiden för
nageln att växa ut helt och än vet vi inte hur mycket ”stryk” naglarna tagit av  cellgifterna.
Får väl gå med vantar om så skulle vara.



Vågiga naglar!


Lyckades ta ett foto på det berömda ”såret på låret”. Fint läkt men det kommer att ta tid innan
det och alla små lila blemmor är helt försvunnet.



Såret på låret


Nu närmar sig julen. I år har jag tänkt att fylla hemmet med julpynt. Äntligen har jag tid att göra nya pynt så här har beställts krep papper, klockor, julbonader från nätet för att göra tex jirlanger att ha i taket. Nu återstår en resa till Marieberg köpcentrum för att hämta upp lite grejer på Panduro.

Åh vad jag ser fram emot att baka pepparkakor, lussebullar, göra godis och pynta hemmet!

Dags för en kopp kaffe till så jag vaknar till ordentligt. Sköt om er å ha en skön helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar