Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

tisdag 6 november 2012

å tiden går

“Life is what happens to you while you're busy making other plans.”
John Lennon


Å hur mår jag då?

Nu har det gått en vecka sedan jag fick PICC-linen insatt och det har inte varit några problem alls.
I eftermiddag skall jag till distriktsköterskan och få den rengjord, titta till mitt sår på låret
(som verkar vara hellt läkt- äntligen!) och ta ett blodprov så HB värdet skall kontrolleras.
Är inte lika trött som veckan innan så kanske att det inte gått ner mer.

Under helgen drabbades jag av en oerhörd aptit. Jag har nog ätit för 2! Igår kväll  åt jag tills
magen stod spänd som en ballong men jag var fortfarande hungrig.
Kanske någon biverkning som jag missat. Kanske därför jag är piggare nu.
Men inte bra om det fortsätter så här. Då kommer jag att vara rund som en boll hela jag,
inte bara ansiktet!

Jobbet


I år skall jag få NOR (Nit Och Redlighet i rikets tjänst dvs tjänstgjort i 30 år inom staten).
Tiden går fort. Det som började med en frivillig anställning 1982 vid S2 Karlsborg,
för att många ordinarie befäl var på utbildningoch man saknade personal till att idag
vara på FMTM i Örebro. Hela denna tiden har jag i princip arbetat med ledningsystem.
Det har varit en hel del utveckling inom det området.
Hoppas jag kan delta vid utdelningen. Vi är fler som skall få den och vi skall vara på
Bielke mässen som sedan 2006 finns i stadshuset Kumla.

Sedan är det lunch för en kollega som skall sluta inom försvarsmakten. Alltid lika tråkigt när
duktiga  och trevliga människor slutar. Vi har jobbat en hel del ihop och det har varit både
intressant och roligt.




Viktigast


Fortfarande har grabben  ingen bostad uppe i Luleå.  Otroligt, en hel termin har nästan gått och han får bo hos goda kamrater. tur det finns människor som ställer upp.
J har opererat handen och idag skall stygnen tas. Vi får hoppas att allt ser fint ut därunder.
A letar jobb. Inte lätt att hitta något i närområdet.

Så i julklapp vill jag ha
- lägenhet till N
- J:s händer friska
- jobb till A
.- snö på julafton

Så där var min önskelista.

Efter besök hos distrikts sköterskan

Såret på låret är bra. Inget skydd behövs även om det inte riktigt finns någon vanlig sårskorpa.
Svaret på blodprovet  går imorgon till USÖ. Sedan ringer de om det är något.
Rengöringen av PICC-linen gick som smort. Det som är värst är att ta bort skyddsplasten.
Det gör lite ont i skinnet! :-)

Så allt gick riktigt bra. 
Även J stygn  i handen togs bort  av samma distriktssköterska
( han hade fler än han trodde- 6st!) och allt såg bra ut.
Bra slut på dagen. Dags att ta kväll.

Ha det

2 kommentarer:

  1. Kul att höra att saker och ting pekar åt det positiva hållet!

    Jag skulle tillfälligt kunna anställa A för att komma hit på julafton för att frosta av frysen. En rask färd hem till dig med en hink snö skulle då innebära att två av dina önskejulklappar blir uppfyllda:-). Om dessutom J kan krama en snöboll av snön, så skulle det kunna bli tre av fyra...

    Sköt om dig!!

    SvaraRadera
  2. En god kamrat kommer alltid med fina ideer å tips!! Tack Mats

    SvaraRadera