Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

tisdag 20 november 2012

Dan före D5

Ett steg närmare


Jag börjar se slutet på denna resan. Idag var jag in och tog blodprover. Sedan hade jag en träff
med läkaren. Nu har jag bara två ggr kvar att få cellgifter och nästa gång är imorgon.
 Medicinen jag skall ta 3 st tabletter kostar 100kr/STYCK!!

Sedan är det 3 veckor kvar till sista gången. Då slipper jag även PICC-linen. Läkaren att vi
går på att det blir 3 veckors strålning , det kan dock bli 5 men planen är 3!
Det kommer jag att få ca 3 veckor efter cellgifterna. Nu är det ju lite helgdagar ivägen just då
så förmodligen börjar jag med det den 7:e januari.

Förhoppningsvis kan jag även börja jobba på deltid då. Det hänger lite på hur blodvärdena är.
De är ju inte de bästa nu vilket i och för sig inte är konstigt med tanke på att även vita och
röda blodkroppar tar stryk av cellgifterna. Värdet på HB:et har ju ialla fall gått över 100.
Jag får erkänna att det är lite si å så med orken. På eftermiddagarna börjar jag gäspa och
så håller det på tills jag går och lägger mej. Orken tar helt enkelt slut. (se not)



Kommer ju inte att ha någon frisyr i  januari så det får väl bli peruk i början på jobbet.
Inte något jag ser framemot- peruken alltså. Men jag är lite nyfiken på om håret ändrar
sig något när det växer ut vilket händer en del.
Får gärna bli ljust och med lite lockar. Har ju haft sprikrakt i hela mitt liv.

Sedan skall det bli intressant att försöka komma ikapp på jobbet. Man behöver få reda på vad som hänt,
bli uppdaterad. Ska bli roligt att träffa en del arbetskamrater igen.
Jag kommer att behöva träna upp konditionen för att orka. Var i hyfsad form när allt började.
Har som tur är ännu inte gått upp i vikt direkt. Kanske något kilo. Får se upp i jul för allt godis,
dricka mm som gladeligen åker ner.

Ser framemot julen. Hela familjen samlad. Det var ett tag sedan. N har varit bortrest sedan
jag började mina behandlingar men nu kommer han hem till jul och stora grabben kommer
hem från Göteborg.
I år skall vi väl inte behöva stressa men städ, pynt, handling och bak!

Nej dags att vila inför morgondagen.

Ha det!

Not

Trötthet vid cancer  (http://www.cancerfonden.se/sv/cancer/for-patienter/Vardagen-forandras/Trotthet-vid-cancer/)

Människor med cancersjukdomar drabbas mycket ofta av trötthet och kraftlöshet som är så överväldigande att det är svårt att få andra att förstå hur det känns. Den här tröttheten som beror på cancern och cancerbehandlingarna har ett medicinskt namn – fatigue.
Nästan alla cancerpatienter upplever åtminstone under någon period fatigue av någon grad. Symtomen kan också finnas kvar under en lång tid efter det att man blivit botad från sin cancersjukdom. Studier visar att en del lever med fatigue många år efteråt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar