Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

torsdag 22 november 2012

D5+1

Stilla mak


Idag rör jag mej försiktigt. Kommer mest att sitta still. Är illamående men kräks inte som tur är.
Än är det lite värre än förra gången.  Igår kväll satt jag uppe länge innan illamåendet gav med
sig att jag ville ligga horisontellt!
Blir väldigt varm stundvis, svettas på huvudet och ansiktet blir illrött. Kommer att ta ett par dagar
till innan det går över. Men humöret är bra! Som vanligt bara en fråga om att hålla ut och det är
jag mästare på (när det gäller saker man inte kan rå på eller bara inte just nu).

 

Besök

DO var här i måndags. Vi fikade och pratade.
Han hade med sig fin-fin choklad och hälsningar från sej och gänget.
Som vanligt drog tiden iväg. Alltid lika roligt, man lever liksom upp.
Man vill veta hur han har det, närmsta vännerna och
närmsta bekantingarna. Så det är en del att bli uppdaterad kring.



Att det finns så god choklad!
Den gick åt fort!


Idag kommer snickarn för att titta på ev byte av vissa fönster och ombyggnad av stora rummet.
Flera veckor sent men det vore roligt om de hann innan jul! Kanske något för optimistiskt.
Men tänke er bara - jag behöver inte tvätta fönster eller julstäda i stora rummet. Vi glömmer det
där med att flytta möblerna (vet inte riktigt var vi skall göra av dem).




Framåt

Å vad tiden går fort. Snart är det jul och hela familjen samlas. Skall bli så roligt.
Samtidigt har jag tagit sista cellgiftbehandlingen (och blivit av med PICC-linen)
och strax efter julen kommer jag i uppåtfas dvs kroppen börjar återhämta sig.
Det enda som återstår är att få sänka kroppen i vatten! Vad jag har längtat efter
ett långt bad. Det har ju varit omöjligt sedan jag fick de berömda blemmorna och PICC-linen 
gör att man inte får vare sig bada i vatten eller bastu, bara duscha.
Vi har bara dusch här hemma så jag tänkte att bjuda in mig till ett par vänner bara för att få
låna deras bad facilitet. Så skönt det skall bli!!

Nej dags att ta lite filmjölk å hoppas magen mår lite bättre en stund.

Ha det


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar