Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

måndag 10 december 2012

Snart sista Dagen D

“The odds of hitting your target go up dramatically when you aim at it.”


Nu är det snart dags för den sista cellgiftsbehandlingen. På onsdag är det dags. Skall bli så skönt att slippa bli dålig, vara försiktig så man inte skär sig, träffar någon med någon värre sjukdom än vanlig förkylning som smittar, slippa blöda näsblod stup i kvarten och få skrubba hela kroppen ordentligt, kunna krypa ned i  ett badkar, sova på höger arm mm.
Det är rätt  mycket när man tänker efter som man inte kunnat göra eller måste tänka sig för innan man gör. För att inte tala om alla konstiga sår, infektioner, utslag, värmeslag, feber och denna ständiga rinnil av vätska från ögonen.

Skall bli skönt att få tillbaka orken, kunna gå upför trappor utan att nästan säcka ihop av att musklerna inte får tillräckligt med syre. I januari bör håret börja växa ut så kanske i april - maj kan man ha någon form av frisyr. Jag hatar peruk!!
De kliar, sitter inte fast och blir oerhörd varma.

Nästa vecka skall jag först möta strålningsgänget och bli inmätt sedan dagen efter är det dags för den stora kontrollen av hjärtat då en del av medicinerna kan orsaka skador på hjärtat. Jag vet att innan allt detta påbörjades så var mitt hjärta i toppform.

Ja det är en bit till att gå men sakta och säkert tänker jag slutföra denna resa.


Återkommer på onsdag eller torsdag med information kring hela långa onsdagsbehandlingen, borttag av PICC-line mm




Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar