Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

söndag 16 december 2012

Milstolpe!



Idag kunde jag äntligen duscha hela kroppen. Detta utan att behöva hålla undan någon kroppsdel.
Vilken skön känsla! Äntligen kunna köra på med den stora fina duschen och slippa handduschen
och pallen! Kan ni tänka er hur det känns att få vatten bara rinna över hela kroppen.
Jag har inte känt det sedan slutet av september ( slaget om "såret på låret" började då!)
Så idag struntar jag i att jag är så förkyld å hängig. En ny milstolpe är nådd!!

Ser framemot att kunna skura av hela huden och få fram en ny fräsch. Dagens hud är
torr och skrynklig. Man ser nästan smutsig ut på vissa ställen.
Huden har ju inte förnyat sig direkt. Syns tydligt där jag haft dessa "plastplåster"
Huden är lite illa åtgången av de veckovisa bytena av plåsterna.



"Hålet" efter PICC-linen och såren från plåstren.


Nu måste jag först tvätta med tvål och avsluta med en tvätt med barnolja för att behålla
någon form på huden!
Behövs i alla fall inget hårschampo eller balsam :-)

Det är det små stegen som visar att det går framåt även om vägen vissa dagar kan synas lång.
Som just nu när jag är så förkyld. Har ont i huvudet, snuvan sitter fast, måste andas
genom munnen och då vaknar man med en mun som inte känns skön direkt!
Förkylningen och cellgifter med kortison gör ju inte att man mår bättre direkt.
Men jag sover, äter och dricker, lite pö om pö.  Fast ätandet har börjat ta över.
Sakta men säkert ökar vikten. Kortison har en förmåga att öka aptiten. Inget
jag behövde egentligen. Kommer nog att bli lika tjock som julgrisen innan
detta är över :-)


Dags att vila vidare - sport på TV!!

Ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar