Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

måndag 20 augusti 2012

Vilse i pannkakan

En dag med mycket spring.


Provtagning
Jaha, nu har jag påbörjat resan. Imorse var jag först till Kem Laboratoriet för att lämna lite blod för provtagning.
Jag var färdig redan kl 08.35..

På jobbet
Efter provtagningen på morgonen for jag till jobbet. Det finns en del information och ärenden som måste lämnas över eller hanteras. Det var roligt att vara tillbaka. Saknar arbetskamraterna.
Jag har på det stora hela alltid haft bra arbetskamrater och chefer ända sedan S2 tiden, Människor som varit intresserade av att dela med sig av sin kunskap i syfte att alla på enheten/sektionen/gruppen skall ha så bra utbildning/kunskap som möjligt. Ytterst få har haft den egna karriären som främsta mål. Sådana har en tendens av att inte vilja dela med sig av sin kunskap.

Jag läser en del på nätet å särskilt nu när jag är sjukskriven.
Det är sällan man läser i bloggar och media om den sidan av försvarsmakten dvs all kunnig och duktig personal vi har.
Mestadels läser man om hur fel allt är. Då händer det att jag funderar på en del som skrivits och av vilka. Naturligtvis skriver man efter sin kunskap och syn. En del lägger fram sin syn på  flera olika ställen  med olika dignitet på nätet.
Om man diskuterar försvaret och dess anläggningar på Flashback  så har man inte min tillit.

Grabben har blivit stor
Vinkade av grabben som nu far till Luleå för 3 års studier. Kommer att bli tomt. Lägenhetssituationen i Luleå är värre än Stockholm eller i alla fall nära på! Luleå Tekniska Universitet har tagit in 2000 elever fler i år. Fast man glömde att ordna bostäder samtidigt.  Någon tänkte fel....
Vänlig Lulebo ställde upp och upplät sitt eget sovrum till grabben åoch  hans kompis för att själv sova på soffan!
En särskild kram riktas härmed till Camilla Björk, lika snäll som sin far!

Provtagning
Klockan 16 åter på USÖ.  Nästa hålltid var på Fysiolog mottagningen och dax för en ultraljudsundersökning av hjärtat.
Jag hade ingen aning om att man kunde "bilder" av hjärtat på så många håll.
Ultraljudet gick bra så det hela var klart på 40 minuter.  Kanske kunde gått lite fortare om jag inte varit så nyfiken.  Man skall inte alltid prata när undersökningen sker. Ger vid vissa tillfällen störningar på ultraljudet så det får göras om:-)
Resultatet kommer att gå till onkologen så på fredag får jag förhoppningsvis ett positivt svar.


Hemma igen
Det blev en dag med mycket spring och utan direkta svar eller åtgärder. Men grunden för planen framåt vad det gäller behandlingen torde snart kunna läggas efter  alla dessa prover.
Jobbet kommer att kräva att vi träffas fler gånger och tack och lov att jag får jobba hemmifrån så pass jag orkar. Annars skulle hjärnan krympa. Man kan ju inte bara vara passiv och titta på TV eller sitta framför datorn.


Så någon kompassrikting har jag inte än, inte ens vägen men slutmålet!
Tack för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar