Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

onsdag 15 augusti 2012

Gröna sidan upp

Nu så är det dags att ha den gröna sidan upp. Det har jag väl i och för sig haft hela livet då jag började i Lottorna någon gång i början av 70 talet ( vx Lotta som det hette). Sedan 82 anställd inom försvaret.

Jag har alltid trivts i försvarsmakten även om jag inte alltid haft samma ide, tanke framsyn som en del chefer, tyckare, och andra förståsigpåare.

Jag tillhör väl inte den tysta gruppen direkt utan har framfört mina åsikter och för det mesta upplever jag att man lyssnat. Innebär ju inte att man gjort som jag tyckt vilket i sej inte är konstigt för ibland har man inte hela bilden för sig klar,

Fast nu är jag tyst eller i alla fall tystare. Trolig cancer sa läkaren och opererade bort en tårtbit (som de kallar det) av bröstet.  Lite senare sa man bröstcaner med HER 2 positiv ( ett protein som när det är positivt innebär att cancerförlopp blir snabbare). I alla fall inget i lymkörtlarna.  så det kanske tar bort udden av HER2 hotet.

På måndag skall jag kolla hjärtat med ultraljud.  Medicinen för att minska HER2 hotet  innebär ökad risk för skador på hjärtat.
Jaha, all skit jämnar ut sig!

På fredag skall jag till onkologen för att börja bestämma när cellgiftsbehandlingen skall starta och hur medicinen mot HER2 proteinet skall sättas in. Skall delta i en studie kring detta så jag kommer att följas upp extra noga.


Vad tänker jag då?
Mest när jag skall sova eller inte gör något som kräver att huvudet är med så är det  svårt att inte tänka på att jag har cancer. Tankarna är mest - Jaha å kanske bara ett år kvar. Hur kommer det att kännas? Fast innerst inne tror jag det går bra. Några andra tankar är inte OK fast de finns där.
Är väl å famnar någonstans i kris stadie trappan på 2:a mot 3:e steget.
Värst är det nog för barnen. Grabben ville inte alls veta ens.


Så det blir gröna sidan upp!! Som man sa nere i Karlsborg

Det omöjliga tar bara lite längre tid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar