Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

måndag 27 augusti 2012

Dagen D

Fortsättning på slaget

Idag påbörjas nästa fas i behandlingen. Cellgifter och medicin mot HER2 positiva genen. Cellgifterna skall jag ha i 6 månader medan HER2 behandlingen bara 3ggr då jag kom med i den kontrollgruppen som köär den korta tiden. Annars skulle det blivit upp till 1 års behandling. Spännande.
Kom alldeles för tidigt till USÖ. Gick och tog en kopp kaffe, läste lite mail, kollade bostäder i Luleå.
Grabben har ännu inte fått någon riktig stans att bo och vist går det bra men jag skulle inte gilla att bo i mitt eget vardagsrum någon längre tid. Så vi får hoppa något händer snart.

Snart dax att gå bort till onkologen. Dagens sejour blir den längsta så jag har laddat med filmer, vatten och frukt. Hoppas de inte har det långt till kaffet.

Återkommer efter behandlingarna för nu måste datorns kommunikation slås av.


Senare samma dag

Nu har jag fått "medicin". Gick jättebra. Jag är lite slö men kan inte riktigt sova. Inatt blev det inte någon sömn att tala om. Beror på "boostningen" med kortisonet.
Den verkan kommer att kvarstå några dagar/nätter till. Därefter blir det äntligen riktigt sova.




och så till sist: kom till sjukhuset strax efter kl 08 och lämnade  strax efter 15.30. Blev en lång dag. Trött i kroppen men huvudet forfarande klart. Känns konstigt.
Nästa besök om 3 veckor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar