Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

måndag 29 februari 2016

Restaurering

3:e gången gillt


Igår storstädades sovrum och badrum för att inte tala om mej själv,
Descutan gör en ren men helt torr i huden. Även läpparna var torra.
Dock skönt att sedan ta på rena kläder, krypa ner i en ren säng.

Kl 05.45 ringde klockan och dags att åter igen skrubba sej med Descutan.
Sedan iväg till USÖ för att för 3:e gången flytta fett från magen till bröstet.
Läkarna ritade med tusch på bröst och mage så min rena kropp har nu sugit
åt sej tuschet. Grant värre, kommer att bli jobbigt att få bort då jag
inte får duscha på en vecka. Nu är det tvagning med tvättlapp som gäller.

Ca 08 in på operation. Operationsbordet och täcket var uppvärmt! Så skönt!
Denna gången fick jag små "dioder" på pannan, kinden och bakom örat.
Detta för att mäta hur djupt jag sov. Tror nog att detta innebar att jag slapp
för mycket sömnmedel och det gjorde att jag slapp allt jobb med maskinen
på uppvaket som piper för att jag syresätter mej dåligt, eg slutar andas.
En sköterska brukar komma och säga att jag måste andas. Men inte denna gången!
Var oerhört skönt att slippa det problemet.

Så denna gången mådde jag hur bra som helst efter operationen. Inte alls lika trött
eller illamående.
Hur operationen i sej gick vet vi inte förrän om 6 månader.

Nu sjukskriven. Skall ha gördel i 3-4 veckor. Så får en midja för ett tag :-)

För övrigt mår sonen och jag bra. Mor mår bra trots omständigheterna.
Man har upptäckt att hon har metastaser i hjärnan. Än vet vi inte hur de tänker
tackla det. Men hon är vid gott humör. Min mor är en riktigt fighter!
Känns tryggt att ha syskon som alltid ställer upp och hjälper mor.

Stort tack och kram till er båda!

Nu dags att vila!

Ha det

Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar