Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

onsdag 2 mars 2016

Livet från den ljusa sidan


Idag, en riktigt bra dag


Lite piggare var dag fast lite svårt att sova. Ryggen har bestämt
sej för att påminna mej om att jag är lat och bara sitter eller ligger.
Det tar ca en timma efter uppvaknande innan ryggen slutar göra ont.
Svårt att komma igång när man inte ens kan sträcka på sej.
Idag har jag gått 2700 steg på hela dagen! Jag vet, det är inte mycket
men för mej är det mycket.

Bröstet börjar mer och mer likna det andra bröstet men blir aldrig
lika som förr. Får se vad läkaren säger till hösten när man kan se hur
denna operationen gick. Trots allt är det lite löjligt hur det kan göra
så ont att fettsuga. Inget jag rekommenderar om det inte är nödvändigt.

Så dags för dagens pina. En st liten spruta att ta i låret. Inte roligt fast 
den är så liten. Nu bara 7 kvar!





Men idag ”finns” ingen smärta, idag är det en riktigt bra dag!
Min mor ringde nyss och berättade att hon nog bara kommer att köra laser-
delen för att ordna problemet med gula fläcken i ögat, men inte mer om
det inte lyckas då riskerna är stora att ögat skadas och just nu hon
vill satsa på annat.

För idag ringde de från lungkliniken och meddelade planen för hennes
behandling av metastaserna i hjärnan.

Hon skall ner till Borås för strålning. Som mor sa: de har inte gett
upp utan de tror att det finns något de kan göra och bara det är positivt!
Dessutom så slipper hon bli av med håret igen. 
Nu är håret kort, mjukt och tjockt och jag tror hon är glad att slippa peruken.


Så idag är det en riktigt bra dag!



Ha det!

Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar