Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

söndag 17 februari 2013

En ny dag var dag, en ny vardag!


Så har jag då arbetat en hel vecka. VIsserligen bara halvtid. Jag börjar 11.30 och går hem 16.00.
Där emellan lite lunch. Det är roligt att vara tillbaka. Träffa arbetskamraterna,
ha lite mer i huvudet än bara "en själv".
Blommorna på mitt rum har dött så jag får köpa nya. Synd för de hade varit med mej
sedan 1994! Det syns lite nya ansikten i korridorerna som jag inte känner igen.
Några har mamma/pappa-ledigt eller skall snart ha. Några har bytt arbetsuppgifter.
Jag har fått nya arbetsuppgifter.
Men annars har inte så mycket förändrat sig. Det är lite så det är. Vi människor ändrar inte saker
så fort. Trivs bäst med saker som de är och vi blir mer rigida ju äldre vi blir. Tur
att man anställer yngre som vågar och orkar vilja förändra.

Många människor får ny syn på livet när de varit med om något livsavgörade.
Man vågar säga vad man tycker, tycker att prylar inte längre är viktiga och tar en dag i taget.
Jag väntar fortfarande på min kris. Fast jag tror inte den kommer . Har aldrig varit
intresserad av prylar att visa upp eller hållit tyst med vad jag tyckt (vet nog att jag
kanske borde varit tyst ibland ).

Har drabbats av förkylning eller rättare sagt HOSTA!! I flera dagar har det varit som en torr
fläck i halsen som gör att jag måste hosta. Hemskt irriterande. Ingen feber men lite snuva.
Ser ut att klara detta bra så krppen är nog nästan återställd.

Vissa saker tar tid. Blir fortfarande hemskt varm flera gånger om såväl dagen som natten.
Gör det svårt att sova ordentligt då det gärna varar upp till en en timma. Tröttheten
börjar dock klinga av. Denna veckan har det bara kommit 2 gånger.
Ser gärna att det slutar helt.

Av såret på låret har det blivit ett litet ärr. Lite större än en femkrona och lika djupt som hudlagret.


Idag ser det ut så här


och när det nästan var läkt

Håret på huvudet har nu växt ut så pass att jag ser mera kortklippt ut än cancerflint!
Ögonbrynen och ögonfransar kommer så sakteliga. Fortfarande lite svårt att måla.

Här kommer nu hela kedjan av utseende igen


Innan det hela började


Klippte det kortare för att slippa tappa långa hårtestar


Klippte av allt då jag efter 2:a cellgiftsbehandlongen började tappa håret i rejäla omgångar


7:e oktober såg det ut så här


Till jul tappade jag även ögonbryn och ögonfransar.


I januari började håret växa och fjun dök upp

Så här ser det ut idag.Har blivit svart, vit å grå!


Med den ljusa peruken


Med den röda peruken


Dagens utseende!!

Detta är min resa hitills. Återkommer när håret växt lite till.
Ha det

Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar