Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

fredag 4 januari 2013

Nu vill jag ha medicin, medicin med det samma..



Everywhere is within walking distance if you have the time.

Steven Wright


Var in till läkargruppen i morse och fick träffa en ny läkare. Snabbt konstaterade han
vad jag redan visste - inflammation i axeln. Han frågade om jag ville ha en kortison 
spruta men icke. Sist jag tog den fick jag en sort av allergisk reaktion och blev av med
 underhudsfettet precis där man gett mej sprutan. 
Därefter tittade han på de små "bölderna" och vips så fick jag en ny sorts penicillin
som jag inte haft förut. 
Så nu gäller det att komma ihåg att ta penicillin 3  ggr /dag 1 h före mat eller 
några timmar efter medan medicinen mot inflammationen ska tas 3 ggr/dag i 
samband med mat! 

Har fått ställa in mobilen med en massa möten för att komma ihåg dessa olika tider!

Annars är det bra. Något trött mellan varven och varm. Det killar i hårbotten
när håret börjar växa ut. Känns lite skönt faktiskt! Det som kommer upp är
väldigt fjunigt! till skillnad mot det hår jag klippte riktigt kort när det började falla av
så är fjunet som kommer upp både mjukare och tätare! Även ögonbrynen har börjat
växa men än är de bara 1mm långa.


Se så ljusa fjun!


Jag har börjat gå ut på stan utan perukerna. De är så förbaskat varma och kliar!!
 En del människor vet inte vart de skall titta. De tycker antingen att det är otäckt
eller så tycker man synd om mej (jag ser ju sjuk ut!)
Får se hur det blir när jag börjar titta in på jobbet för att arbetsträna men jag tror
jag struntar i peruken!!

Dags att ta lite medicin!

Ha det

1 kommentar:

  1. Kan riktig känna kliet..funkar inte med ngt klådstillande att ta?

    SvaraRadera