Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

onsdag 16 januari 2013

Märkt och inmätt

Worrying is like a rocking chair: it gives you something to do, but doesn't get you anywhere.


Lägg märke till de röda kinderna och det lite runda ansiktet.
Så lär jag få se ut ett tag till!

Jag har på sista tiden gått upp en hel del i vikt (fast jag var ju inte smal direkt innan heller)
samtidigt som kortisonet gjort mej lite rund i ansiktet.
Man får också så vackert röda kinder av alla behandlingar. Ni skulle
bara se när jag blir lika röd i hela ansiktet. Det kommer att ta ett tag innan det försvinner.

Dags att  träna för att förlora de kilon som jag gått upp. Läkaren sa att det var OK att börja
ta i lite mera. Blodvärdena är nästan normala. Men det kommer inte att gå fort utan blir
små steg i taget.

Var på försäkringskassan häromdagen och träffade handläggaren Lena för att få
information om hur man kan gå tillbaka till det vanliga livet med arbete. Bättre och
tydligare information har jag inte fått på länge. Man kände sig lättad efter besöket.
Att det fanns någon som faktiskt försökte hitta en bra väg tillbaka med först
arbetsträning, sedan försöka gå i tjänst lite i taget.

Tack Försäkringskassan!!

Dags att göra mej iordning för dagens strålningsomgång.

Ha det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar