Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

onsdag 9 januari 2013

19 ggr kvar!

There is no one giant step that does it. It's a lot of little steps.


Peter A. Cohen

Idag var det äntligen dags att påbörja den sista fasen i min behandlingsplan.
Japp, det gjordes en sådan när jag fick veta att jag hade bröstcancer. Rättare sagt
Hade läkarna redan gjort planen och den presenterades för mej.
Den enda avvikelsen är att man har kortat strålningstiden med en vecka.
Det är jag inte ledsen för.
Jag möttes av en sköterska som beskrev vad som skulle hända idag och framledes.
Vilka biverkningar som kan uppstå (brännskador, trötthet, klåda och värmeböljningar).
En del av dessa hade jag glömt eller förträngt. Skall hämta ut salvor bla kortison imorgon,
Åter fyllde man kroppen med tusch streck men jag slapp fler tatueringar. De kanske
Måste göra dem senare. Gäller att tvätta sig försiktigt så inte tuschen försvinner.
Idag tog det 40-45 minuter. I fortsättningen går det mycket fortare ned till 15 minuter!!
Vissa gånger skall jag ta lite blodprover och tala med läkaren innan strålningen.
Inte förglömma att jag är med i testgrupp och därför tar en del extra prover och samtal med den sköterska som har uppföljningansvaret för mig.
Så nu är det bara 19 gånger kvar!!

Jag skall träffa L på Försäkringskassan på fredag. Detta för att få reda på vad och hur min
återgång till arbetet skall gå till. Ännu vet vi inte när det kan ske. Min plan är att under strålningstiden titta in på jobbet innan strålningen. Det kan hända att ”tröttheten”
slår till om 14 dagar. Iså fall måste min plan revideras. Först när jag börjar arbetsträna kommer jag att veta vad jag orkar. Fast just nu verkar det som om alla läkare nog tror att jag kommer vara sjukskriven ett tag till.
Hmmm, vi får se. En dag i taget. För visst blir jag otroligt trött vissa dagar. Då är det bara att gå och lägga sig. 
Har mailat jobbet och förvarnat om att jag vill börja lite smått. Så jag försöker få strålningstiderna på eftermiddagen så man hinner titta in till jobbet strax efter lunch.

Gäsp, gäsp. Dags att passa tfn. Broderskapet skall ta med grabbens dator upp till Luleå.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar