Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

måndag 25 januari 2016

I Kräftans tecken

I look to the future because that's where I'm
going to spend the rest of my life.
 George Burns-


Det var ett tag sedan jag skrev något. Livet har gått vidare. 
Drabbade arbetskollegor och familj är "still going strong" tack och lov.


Jag har två arbetskollegor som förra sommaren drabbades av cancer.
De mår idag bra tack och lov om än ej riktigt färdigbehandlade.
Vi skojade på jobbet om att vi skulle starta en kräftklubb så många
som nu var drabbade.
Jag kan på rak arm räkna upp 7 personer bara på jobbet i Örebro men
jag har även drabbade arbetskamrater ute i landet.

Min mor kämpar vidare med sin lungcancer. den håller sej hyfsat
i schack med hjälp av cellgifter mellan varven.
Sonen är nu inne på slutet av sitt andra år efter operationen och allt
ser lovande ut. Efter det andra året minskar risken för återfall stort.

Jag närmar mej slutet av mitt fjärde år och allt är bra hitills.
Var på besök på plastikkirurgen idag och skall opereras en tredje gång. 
Otroligt att det kan ta närmare 4h för ett besök inför operationen.
Nästan längre tid än vad själva operationsdagen tar!
Sedan hoppas jag det räcker. Det är inte särskilt roligt att ha ont i
flera veckor och sedan inte kunna jogga på ett par månader men
midjemåttet blir bra med hjälp av gördel om än risken är stor att
man lägger på sej lite vikt under tiden! Att ligga på soffan, läsa och
titta på TV innebär att det slinker ner lite godbitar.

Allt för denna gång!




Det finns inget som är omöjligt- ibland tar det bara lite längre tid!

Ha det !

Eva





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar