Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

tisdag 14 juli 2015

As times goes by....

Stop worrying about the world ending today. It's already tomorrow in Australia.

 Charles M. Schulz -

  

Då har det gått ett tag igen. Sonen har flyttat hem och hoppas kunna läsa

vidare på Örebro Universitet.

Han kontrollerade sej i juni med bra resultat, dvs inga cancervärden i blodet, 

och skall snart träffa en läkare och göra en ny röntgen.

 

Min mor har nu fått ett antal cellgiftsomgångar och skall ha en till denna

veckan. Sedan hoppas vi att tumören i lungan slutar växa.

Det är tufft att återhämta sej när man är äldre och röker. Till mors

förtvivlan började hon tappa håret så jag åkte till henne med mina peruker.

En av dem passade jättebra! Men ännu har hon inte tappat så

mycket att hon behöver använda den.

 

Jag väntar på en mammografitid, den  torde komma snart och har varit hos

plastikkirurgen. Resultatet blev att göra  ytterligare  en fettförflyttning i höst.

Resultatet var hyfsat från det förra och man vill ju helst slippa skära i bröstet

då det vanligtvis är skört efter strålning och har försämrad blodförsörjning.

 

Så vi ser framåt med tillförsikt.

 

Två arbetskollegor ytterligare har drabbats av tumörer. En av dem har

redan opererats, för cancer i gallblåsa och gångar om jag förstod det rätt,

och en skall göra en förnyad biopsi på en tumör i tjocktarmen.


Jag vet inte hur de har det, men jag hoppas att de mår så bra det går

och att även de ser framåt med tillförsikt.

 

Jag tycker det räcker nu med cancer. Som det står på grabben tröja

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 


 Ha det

Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar