Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

torsdag 5 mars 2015

En ny dag

I intend to live forever, or die trying.

Sov skönt och länge i natt. 

Tog lite tid innan jag somnade igår kväll  men sedan!
Vaknade och hade ont i ryggen igen men är klart piggare idag
Dags för morgonens omgång av smärtstillande. 
En  Tramadol stada (opiat) 3ggr/dag och 2 st Alvedon 500mg 4ggr/dag
enligt doktorn fast det blir för mycket tycker jag. Tänkte hoppa över Tramadolen
idag men tänkte om efter att jag vaknat. Det känns när den sätter in. Man blir lite 
segare och lite illamående. Men man har absolut inte ont längre. Men Alvedonen
blir det bara 2 st av idag. En nu på morgonen och en i kväll. Sedan får jag väl öka
 på den när jag tar bort tramadolen.

Tar varje kväll en liten spruta Fragmin mot blodpropp. Det är inte kul!
Jag är ju lite spruträdd men hittade ett bra ställe igår kväll att ta den på.
Nu är det bara 9ggr kvar!

Det blir en lugn dag även idag :-) 
Fortsätter äta försiktigt och lite  i taget. Det mår magen bäst av.

Man är ju omlindad så det räcker. Skall bli skönt att få duscha nästa vecka
när man tar bort alla plåster/bandage och stygnen. Tills dess gäller att inte blöta
såren utan tvättlappen blir ens bästa kompis. 

 Redigt omlagd :-)

Tabletterna har börjat verka så nu går jag och lägger mej på sängen igen. Ha en bra dag!

Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar