Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

onsdag 17 september 2014

Allt är om det ska vara

Humor is an antidote to all ills.

Patch Adams


Så kom då brevet från USÖ. Som jag trodde var allt som det skulle.
Inga cancer celler i bröstet.


Grabben har lämnat blod för första gången uppe i Luleå. I  hans fall är inget svar
ett bra svar. De hör bara av sej om det är något. De har inte hört av sej!


Så allt är som det skall vara.


Jag har läst en del av andra som fått cancer. Vi reagerar väldigt olika.
Grabben och jag har diskuterat hur vi kände oss när vi fick beskedet och hur vi
kände oss under tiden som vi behandlades/utreddes.


Jag är glad att vi båda har en positiv livssyn. I motsats till många andra
så såg vi bara framåt. Vi fick ingen dödsrädsla.
Vi väntade med både optimism och otålighet på resan framåt
och när allt skulle bli som vanligt igen.


Klart att allt inte blir som vanligt. Beroende var man är i livet så blir saker
mer eller mindre som vanligt.

För mej är det mesta som vanligt. Bara på jobbet som det inte är så. Där stannade allt
och har fortfarande inte rört sej. Ungefär som om man vore något som smittar.
Onkologen upptäckte ju att jag hade förhöjt blodtryck och skrev
an remiss till Läkargruppen. Min läkare där kollade det och jag fick en ny besökstid.
Nu har jag varit där igen. Blodtrycketet hade gått ned lite sedan de sist mätte
 men inte tillräckligt så nu får jag äta blodtrycksmedicin. Sedan blir det förmodligen
en sväng till företagshälsan för utredning om arbetssituationen.


Men jag är en envis person och optimistisk person så jag räknar med att
även detta skall ordna upp sej!.


Så nu ser jag framemot en skön höst där man får vila kropp och själ.

Ha det

Eva




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar