Bloggportalen statistik

Bloggportalen statistik

onsdag 16 april 2014

Nya bud


Då har jag kommit hem från USÖ. Det blev en annan operation än vad som var tänkt innan.
När jag kom in och fick träffa läkaren tittade han igen och sa att han fick nog fundera lite till.
Det fanns 3 sätt att ordna ärrbildningen på bröstet och samtidigt bli av med problemet med risk för sår och svamp.
1 att göra en lambå dvs ta ev hudflik från bröstkorgen eller ryggen och lägga upp mot bröstvårtan och helt enkelt ersätta nuvarande ärriga hud

2 göra en bröstrekonstruktion/lyft men då skulle man vara tvungen att göra det på det andra med för att de skulle vara lika och man vill helst inte operera friska bröst

3 "syra" upp ärret och ta fett från buken och fylla upp bröstet med så det inte kan "falla" ihop igen. Till slut valde han metod 3 för då har vi de andra två att ta till om detta inte lyckas.

Lite blåslagen och en rejäl "tub" från bröstet ända ner till låret!


Så nu har jag fettsugits :-).  Det gör ont kan jag tala om! Inget jag skulle göra för att bli smalare!
Man har bara tagit 200gram. Inget som ens märks. När han ändå höll på kunde han ju tagit bort mer.

Magen är nu öm till tusen och svullen, likaledes bröstet. Tur det finns smärtstillande.
Jag har även fått hämta ut små sprutor att ta i 10 dagar hemma för att minska risken för blodpropp.
Är ungefär som dem jag tog under cancerbehandlingen.

Så nu ligger jag här hemma och slumrar till av och an. Är inte pigg direkt å håller mej väldigt lugn.
Att böja på sej är svårt och gör ont. Allt eftersom dagarna går kommer det att bli bättre. Läkaren sa att det kommer att ta minst 2-3 veckor innan svullnaden går ned och att jag skall ha gördeln i 4. Fast vi skall kolla vid återbesöket. Först skall jag till distriks sköterskan nästa vecka och lägga om såren och ta bort stygnen, alla 2!

Så dags att vila lite igen

Ha det

Eva



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar